U bent hier: Vakanties * Corfu 2012 * maandag 30 juli
Welkom Registreren  |  woensdag 21 november 2018   |  Inloggen

Van 30 juli t/m 13 augustus 2012 verbleven wij in appartementencomplex Bostonia Village in Acharavi, Corfu, Griekenland.

Maandag 30 juli

Onderweg slapen ze ook niet. Ze zijn mega enthousiast en willen alles meemaken. We parkeren op lang parkeren op Schiphol en worden met de bus naar de luchthaven gebracht.  Daar gaan de meiden even naar de wc en dan checken we in. Zo, de koffers zijn we kwijt. We lopen terug naar de hal en eten daar een broodje en drinken wat.

Daar zit je dan, om 3 uur ’s nachts met je kindjes een broodje te eten

Om vier uur gaan we door de douane en daar blijkt Sarah’s jasje vanwege haar rits het detectiepoortje af te laten gaan. Rustig ondergaat ze het fouilleren van de douaniere. Onze grote stoere meid, papa en mama zijn trots. Vervolgens mag ik m’n rugzak uitpakken, omdat daar alle apparatuur in zit. Laptop, telefoon, camera, videocamera, tablet. Jaja, je sleept wat mee op reis tegenwoordig. Achter de douane halen we nog even een zakje dropjes, omdat Sarah wat klaagt over een zere keel. En we laten twee kleine flesjes insealen voor in het vliegtuig.

Dan is het wachten bij het vliegtuig zelf. Prachtig om te zien hoe Sarah en Lotte vol spanning naar het vliegtuig kijken. Ze zien hoe deze geladen wordt met de koffers. We moeten voor ons gevoel erg lang wachten voordat we echt aan boord kunnen, maar uiteindelijk mogen we door. Sarah wordt gelukkig ‘herkend’ op haar ID-kaart. Op de foto was ze immers nog een half jaar oud.

Sarah en Lotte kijken naar het vliegtuig

In het vliegtuig hebben we twee keer twee plaatsjes direct achter elkaar gereserveerd. Direct aan het raam vooraan. Beide meiden kunnen zo lekker naar buiten kijken. Als het taxi-en begint mogen ze allebei een snoepje, zodat ze straks bij het opstijgen niet zo’n last van de oortjes zullen hebben. Als we naar de baan taxi-en zien we een ander toestel van Transavia op dezelfde baan staan. Zo kunnen de meiden precies al zien wat er gaat gebeuren. En dan zijn wij aan de beurt. De meiden vinden het wel een beetje spannend, vooral Lotte, maar het gaat helemaal zoals we het ze verteld hadden en dus voor we het weten vliegen we in de lucht. De meiden kijken naar de lampjes op de grond. En dan, als we eenmaal door de wolken heen zijn, vragen ze zich af of we nog wel hard gaan. ‘Nee hoor we gaan heel zachtjes papa.’ Eigenlijk kun je d’r ook geen ongelijk geven. Want zo hard gaan de wolken ook niet onder ons door.

Sarah & Lotte in het vliegtuig

De meiden kleuren wat in een kleurboek en slapen een beetje. We zien de Alpen en later de Adriatische kust. En dan vliegen we al over Corfu heen. Daar zien we het muizeneiland en het bekende witte kerkje. En de landingsbaan die ik Sarah en Lotte op Google maps al had laten zien. Het vliegtuig maakt een grote draai en zet de landing in. Sarah heeft amper aandacht, want ze ligt slaperig naar muziek te luisteren. Als we landen vindt Lotte het trillen wel even wennen, maar ook hier gaat het weer helemaal soepel. Eigenlijk is het voor hen ook niet heel veel anders dan reizen met de trein of de bus.

Op de luchthaven wachten we op de koffers. Onze zwarte koffers hebben we herkenbaar gemaakt met een rood lintje. Twee dames die naast me staan te wachten op hun koffers hoor ik zeggen: ‘die met een rood lintje toch, mam?’. Hmm.. toch niet heel uniek blijkbaar, want de eerste zwarte koffer met rood lintje is niet van hen, maar ook niet van ons. Uiteindelijk hadden we er gelukkig ook wat stickers van vlinders en hartjes opgeplakt, waardoor we ze ook nog aan andere kenmerken konden herkennen. Als alle koffers van de band zijn gaan we naar de dame die ons op de luchthaven ontvangt. Ze wijst ons de bus en we stappen in. De bus heeft gelukkig airco, want het is enorm warm op Corfu. Het is 9:30u ’s morgens als de bus vertrekt en buiten is het al 28 graden. De meisjes vallen langzaam tegen ons aan in slaap. Tegen elf uur zijn we na een tussenstop bij een hotel in Roda, aangekomen bij Bostonia Village, ons verblijf voor de komende twee weken. Een vriendelijke meneer vertelt ons dat de kamer nog niet klaar is, maar dat we al wel vast van de facaliteiten gebruik kunnen maken. We doen snel de warme kleertjes van de meiden uit en bestellen wat te drinken en te eten. Na ongeveer 1,5 uur worden we door een andere vriendelijke meneer naar ons appartementje gebracht. Dat ligt op ongeveer 250 meter van het complex af. Het is geen heel bijzonder appartement, zeker niet in verhouding met de strak verbouwde variant die op Internet staat, maar het is er prima vertoeven. Ik moet wel enorm wennen aan de warmte. Het is er dik 35 graden, dus dat is even andere koek in vergelijking met wat we in Nederland hadden.

Ons appartement

Als Joke de koffers uitpakt lig ik heel even op bed. Ik moet echt even een power-nap doen, want ik wordt helemaal weeïg. Nadat ik vervolgens ook mijn eigen koffer uitpak gaan we even naar een winkeltje in de buurt om water en ontbijt voor de volgende dag te halen. Het is een klein winkeltje waar alles her en der door elkaar staat, maar waar je wel alles wat je zo’n beetje nodig hebt kunt krijgen. Terug in het appartement vullen we de flesjes met nieuw water en gaan dan nog even naar het zwembad. Er zitten wel erg veel wespen om de rand van het peuterbadje maar als je rustig loopt doen ze gelukkig niets. De meiden vinden het heerlijk. Wij ook trouwens, want het water is heerlijk warm. Bij het zwembad zit een bar waar je ook eten en drinken kunt bestellen. ’s Middags hadden we hier al een heerlijke lunch genuttigd en we besluiten om hier ook maar ons avondeten te bestellen. Ondertussen spelen de meiden in een speeltuintje waar ze zich heerlijk kunnen vermaken. Er is een wipwap, een schommel, een speelhuisje en een loopauto. Lotte is meteen verzot op de loopauto en is er niet weg te slaan. Voor de meiden bestellen we kipnuggets en patatjes, Joke neemt spaghetti bolognese en ik ga voor Grieks: gyros. Het zijn grote borden vol en het smaakt heerlijk.

Proost op een heerlijke vakantie

De eigenaren van het complex zijn enorm vriendelijk. Ze stellen zich voor aan ons en de dames en ze onthouden hun namen. Op internet hadden we al wel gelezen dat ze zo vriendelijk waren en heel sociaal, maar we vroegen ons wel af of wij dat niet te opdringerig zouden vinden. Maar daar was dus echt geen sprake van. Ze zijn vriendelijk, maar alles behalve opdringerig. Charly, Marie-Lou en Christina heten ze. Sarah en Lotte zijn nog wat verlegen, maar als we een week verder zijn en ze wat vaker contact hebben gehad zal dat vast goedkomen.

Als we de meisjes naar bed gebracht hebben, die vrijwel meteen als een blok slapen, gaat Joke nog even een paar baantjes trekken in het zwembad. Ik ga op het balkon wat lezen. Maar halverwege de eerste bladzijde val ik al bijna om van de slaap. Ik kruip dus maar het bedje in en hoor Joke niet eens meer terugkomen. Voor 20:00u ben ik blijkbaar al vertrokken.