Welkom Registreren  |  woensdag 25 april 2018   |  Inloggen

Van 30 juli t/m 13 augustus 2012 verbleven wij in appartementencomplex Bostonia Village in Acharavi, Corfu, Griekenland.

Woensdag 1 augustus

De meiden slapen nog wat onrustig. Het is natuurlijk ook erg warm ’s nachts. Ook Joke en ik slapen licht. Meestal wordt ik rond een uur of drie á vier wakker. Ik kom dan moeilijk in slaap en hoor ontzettend veel dieren. Her en der rond het appartement zijn veldjes waar kippen en geitjes scharrelen. Maar blijkbaar ook veel honden. En deze nacht besluiten de honden dat ze elkaar gaan afwisselen met blaffen. Dit doen ze net nadat ik bij de meiden ben geweest die beiden dorst hadden en moesten plassen. Als ze weer in bed liggen en proberen te slapen horen ook zij de honden. Sarah roept: “Papa die hondjes doen heel hard blaffen”. Ik stel haar gerust dat als ze rustig gaat slapen ze vanzelf wel op zullen houden. Dat doen ze dan ook uiteindelijk wel. Ook Sarah valt weer in slaap. Ik woel nog wat door. En zoals bijna iedere nacht vinden de hanen in de omgeving dat het rond vier uur ochtend is en slaan ze aan het kraaien. En geloof me, er zijn heel wat hanen hier in de omgeving. De meiden slapen uiteindelijk wel uit tot ongeveer kwart voor acht. We staan rustig op en gaan een ontbijtje eten op het balkon. Als we alle spullen bij elkaar gepakt hebben om naar het zwembad te gaan zien we dat de lucht betrokken is. Het is zowaar bewolkt en in de verte komen donkere wolken aan. De vrouw die in het huisje vlak achter ons appartement woont spreekt ons toe. Ze is vrijwel onverstaanbaar, maar spreekt een paar woorden Duits. ‘Regen vielleigt zegt ze schouder ophalend. Het lijkt er inderdaad op dat er regen aankomt. Als we richting het zwembad lopen zien we in de verte de bergen van Albanië. Boven die bergen zien we regelmatig lichtflitsen. Het onweert en het komt dichterbij. Toch gaan we gewoon door en gaat Sarah lekker het zwembad in. De onweer lijkt wel wat weg te trekken, maar de wolken blijven. Als ik later ook met Lotte het zwembad in gegaan ben zien we wat eerste druppels op het wateroppervlak verschijnen. Maar daar blijft het bij. Na een beetje gedruppel wordt het droog en tegen de middag breekt de zon weer door. Die zon is meteen weer mega fel. Eigenlijk was het wel even goed voor ons, dat het tot halverwege de middag bewolkt was. Kon onze huid, en vooral die van Sarah weer even tot rust komen.

Joke, Sarah en Lotte in het zwembad van Bostonia Village

’s Avonds willen we naar een restaurantje wat volgens reisleider Jan iets ten noorden aan het strand moet liggen. Ik ben de naam even kwijt, maar het zou een kwartiertje lopen zijn. We volgen het weggetje en als het weggetje van het strand afwijkt twijfelen we of we deze moeten volgen of dat we langs het strand moeten blijven lopen. We besluiten het laatste te doen. En dat blijkt de juiste keuze. Even verderop zie ik de naam ‘George’ staan. Dat herken ik, dat was de naam die Jan genoemd had. Het is nog 100m over het strand en dan zijn we er. Eens kijken of er iets is wat de meiden ook lusten. We bestellen voor hen ‘saucage with fries’, maar ze eten meer fries dan saucage. De frietjes zijn gemaakt van ongeschilde aardappelen. Dat vinden de meiden wat vreemd, dus echt veel eten ze ook daar niet van. Voor Sarah hebben we een koude chocolademelk besteld. Ze maken hier warme chocolade van cacao met water, maar hebben deze ‘cold chocolate’ voor Sarah met een beetje melk aangelengd. Ze vindt het lekker. Het desert is Griekse Yoghurt met geconfijte sinaasappel. Dat vinden de meiden allebei heerlijk en ze smullen het samen weg.

Lotte neemt een hapje van de Griekse Yoghurt

Dan is het alweer tijd voor de terugreis. We wandelen langs de zee. Lotte vindt de zee nog steeds een beetje eng, maar Sarah loopt lekker met mama met hun slippertjes door de branding. Het is een mooi gezicht met de ondergaande zon.

Sarah en Joke lopen langs de branding