U bent hier: Vakanties * Corfu 2012 * dinsdag 31 juli
Welkom Registreren  |  woensdag 25 april 2018   |  Inloggen

Van 30 juli t/m 13 augustus 2012 verbleven wij in appartementencomplex Bostonia Village in Acharavi, Corfu, Griekenland.

Dinsdag 31 juli

Het is een zwoele, klamme nacht. En omdat ik zo vroeg al was gaan slapen word ik ook vroeg wakker. Om kwart voor vier ’s nachts moet ik naar één van de meiden om het lakentje weer over ze heen te trekken. De meiden hebben het ook warm, dus trappelen ze het laken van zich af, maar na een tijdje vinden ze het dan toch niet prettig en willen ze hem weer terug. Als ik weer mijn bed in kruip val ik moeilijk weer in slaap. Uiteindelijk lukt het toch en worden we allemaal rond kwart voor acht weer wakker. We staan rustig op en gaan op het balkon fruit klaar maken. Nadat de meiden ook nog een pakje Kellogg’s gegeten hebben met melk vertrekken we naar het complex, waar om 10.30u de reisleider zou arriveren om ons wegwijs te maken over de mogelijkheden. Hij is wat later, dus hebben we nog even rustig de tijd om wat te drinken.

De meiden hebben inmiddels hun speelhoekje weer gevonden. Ze spelen heerlijk met het loopautootje. Tot ik ze opeens kwijt ben. Het autootje staat netjes in de hoek geparkeerd en de dames zijn samen in een speelgoed-jeep gaan zitten. Het ding zou op een accu moeten werken, maar die is blijkbaar leeg. Sarah zit achter het stuur en Lotte probeert met het deurtje half open de auto vooruit te duwen. Ik bied aan om ze even te helpen en samen nemen ze plaats. Aan de voorkant zit een touwtje, dus ik kan ze vooruit trekken. Eerst Lotte een rondje sturen en dan Sarah. Geweldig vinden ze het.

Sarah en Lotte in de jeep

Dan arriveert de reisleider, Jan. Jan is een belg en vertelt ons de mogelijkheden van het eiland. Veel weten we al, omdat we er al eerder geweest zijn natuurlijk. Voor ons geen paleis van Sisi of muizeneiland. We willen nog wel een keer met de meiden met de boot varen en misschien een auto huren om naar nog wat andere plaatsen te gaan. Een auto huren is wel wat prijzig, dus we wachten nog even af wanneer we dat precies willen gaan doen. Eerst ons nog maar even hier vermaken. We hebben immers het strand nog niet eens gezien.

Als Jan weer vertrokken is gaan we naar het strand. Daar huren we voor 5 euro twee strandbedden en een parasol. Het is helaas toch wel een volledig kiezelstrand. Er werd gesproken over zand met kiezels, maar direct aan zee zijn het toch echt alleen kiezels. De meiden moeten daar even aan wennen, maar als Sarah een schelpje gevonden heeft wil Lotte er ook één zoeken en zijn ze er wel even zoet mee. Dan gaat Sarah even met haar voeten in de branding staan. Ze vind het heel erg leuk, maar Lotte vind het nog erg spannend. Als ik even bij haar kom staan gaat het beter, maar ze vindt het nog te spannend om er zelf in te staan. De golven komen ook best hoog en slaan met wild geraas tegen de kustlijn. Het is vooral dat harde lawaai dat Lotte afschrikt. Ze gaat terug naar de ligbedden en gaat bij Joke een spelletje spelen.

Sarah en Lotte op het strand

We hebben de HEMA opblaasworst meegenomen en die blaas ik op. Sarah speelt ermee in de branding. Ze vind het leuk om er op te zitten als de golven aankomen. Ze wordt dan een beetje verder het strand op geduwd. Later doen we samen een spelletje waarbij je staand de worst om je benen doet en hem door de zee van je los laat gaan. Sarah vermaakt zich prima. Op het strand staat een klein barretje dat onderdeel uitmaakt van ons complex. Je kunt hier alles bestellen wat je ook bij het complex kunt bestellen. En er is ook WiFi. Dus zelfs aan het strand kun je de thuisblijvers lekker maken met heerlijke strandfoto’s op Facebook . We bestellen bij het barretje 3 sapjes. Achteraf was dat niet zo slim, omdat het eigenlijk wel weer tijd werd om terug te gaan. De zon brandt behoorlijk en we wilden voorkomen dat wij en de meiden zouden verbranden. Lotte had nog wel een shirtje, maar voor Sarah hadden we alleen haar jurk bij ons, en die had ook geen bedekte schouders. We doen ze beiden hun handdoek-cape om en wachten op het drankje. Beiden vinden ze alleen de banaan-versie lekker. Joke neemt de sinaasappelsap en ik een mix van vruchten. Daarin bemerk ik vooral de ananas-smaak. Heerlijk verfrissend.

WiFi on the beach

Dan beginnen we aan de terugtocht naar het appartementje. Door de brandende zon lopen we terug. Het is echt snoeiheet dus echt vlot gaat het niet. Halverwege komen we langs het zwembad, waar de meiden nog even gebruik maken van het toilet. Sarah wil eigenlijk helemaal niet terug naar het appartement, ze wil zo graag nog in het zwembad en nog spelen in het speeltuintje. We leggen haar uit dat ze toch echt even uit de zon moet om haar huid wat rust te gunnen en dat ze na het eten echt nog even terug mag. Eigenlijk is ze het daar helemaal niet mee eens.

In het appartement mogen ze even samen een DVD’tje uitkiezen. En wonderbaarlijk genoeg kiest Sarah het DVD’tje dat Lotte thuis had uitgezocht en dus zijn ze het meteen met elkaar eens. Heerlijk uitgeblust zitten ze samen op de bank met de laptop voor zich naar Chicken Run te kijken. Ze krijgen van mij elk 4 dropjes die ze heel rustig oppeuzelen. Sarah heeft zelfs aan het einde van de film nog een dropje over.

We besluiten om vanavond gewoon een broodje als avondeten te eten. Als toetje hebben we vruchtenyoghurtjes die we gisteren in de winkel gekocht hadden. De meiden samen een bakje en Joke en ik samen eentje. De yoghurt is heerlijk verfrissend in de warmte. Tijdens het eten vraagt Joke zich af of één van de bomen in het tuintje voor het appartement nou een palmboom is. Naar mijn weten wel, al is ie veel dikker dan degene die je op tropische eilanden zit met kokosnoten erin. ‘Nee dat is een ananasboom mama’, zegt Sarah. ‘Want hij lijkt op een ananas kijk maar, een grote ananas’. Sarah heeft helemaal gelijk, althans in het feit dat hij lijkt op een enorme grote ananas.

Sarah en Lotte met hun zwemspulletjes bij de ‘ananasboom’

Na het eten gaan we nog eventjes terug naar het zwembad. Dit keer gaat de opblaaskrokodil en de opblaasworst mee. En ook nog de winnie-de-poe-bal. Ik ga eerst even samen met de meiden het water in, waar ze heerlijk met elkaar de winnie-de-poe-bal overgooien. Daarna gaat Joke even met ze in het water spelen en begin ik aan het schrijven van dit reisverslag.

Tegen achten gaan we weer terug naar het appartement, waar we de meiden even douchen en vervolgens lekker in bed stoppen. Joke leest een boekje en ik maak het reisverslag van de eerste twee dagen af.

lees verder...

Het weer die dag

Kaart Corfu

Ligging

GoogleAds

Kiezel

kie·zel (het, de; o en m)