Welkom Registreren  |  woensdag 18 juli 2018   |  Inloggen

Van 8 t/m 22 september 2003 verbleven wij in appartementencomplex Alexandros & Yannis in Dassia, Corfu, Griekenland.

Maandag 22 september 2003

De laatste avond eten we op dezelfde plaats als de eerste avond. Ditmaal allebei lasagne. Het zit in een klein stenen schaaltje en lijkt speciaal voor jou in de oven gezet. ’s Avonds voor het laatst op ons balkonnetje. Wel jammer, de vakantie weer voorbij. Dan is het toch weer snel gegaan. Maar ook wel weer lekker om naar huis te gaan. Iedereen weer zien en souvenirtjes uitdelen. We gaan vroeg naar bed, omdat we er ook weer vroeg uit moeten. De laatste nacht slaap ik slecht. Ik ben steeds bang om door de wekker heen te slapen. Dat gebeurde niet. Netjes op tijd gaan we er uit. We krijgen alleen geen warm water dus douchen wordt niks. We moeten om 7.20u beneden staan en dat zijn we ook. Er arriveert een taxi met al twee mensen erin. De chauffeur stapt uit en begint direct te vloeken. In het Grieks dan wel, maar ik kan me niet voorstellen dat het veel vrolijks was wat hij uitkraamde. Hij pakt zijn mobieltje en begint te bellen. Ons begroeten slaat hij voor het gemak maar even over. Uit zijn gebaren begrijpen we dat het over de koffers zal gaan. Ja dien gaan niet passen natuurlijk. Er arriveert een tweede taxi. De eerste chauffeur lijkt het hele verhaal aan de ander uit te leggen. Ook deze komt niet aan groeten toe. Toch blijft deze rustiger en de twee gaan passen. Na een hoop gezucht en gesteun met behulp van een snelbinder krijgen ze het voor elkaar de koffers over de taxis te verdelen. De achterklep kan echter niet dicht. We rijden achter de taxi waar Joke’s rode koffer rechtop in zien staan. Hopen dat ie goed vast zit dan maar.

De koffer van Joke achterin de taxi.

Dat bleek uiteindelijk wel, want we arriveren veilig op het vliegveld. Onze medepassagiers wisten ons te vertellen dat we nog een tussenstop op Zakynthos zouden maken. Dat verklaarde onze langere terugreis. Op het vliegveld treffen we Ina die ons wijst op het bord met ons vluchtnummer. Zodra daarachter een getal komt te staan, is dat de balie waar we kunnen inchecken. Na enige tijd verschijnt er inderdaad een getal en we zijn de tweede in de rij. Achter de balie zit echter nog niemand. Dan komen er twee dames aan. Ze beginnen eerst hun werkplek met tissues schoon te maken. Een dikke laag stof zo te zien. Achter hen gaat de bagageband aan. Langzaam komen er twee vuilniszakken voorbij die blijkbaar de avond ervoor door schoonmakers achter gelaten zijn. Ik ben benieuwd of we deze zakken straks op Schiphol weer tegen zullen komen.

Ina heette ons welkom op de luchthaven van Corfu.

Als de dames hun werkplek schoon genoeg vinden gaan ze beginnen met inchecken. We hebben geluk dat de weegschaal of niet werkt of uitstaat, want onze veel te zware koffers worden zonder problemen ingechecked.

We besluiten boven bij de restauratie wat drinken en een Bounty te halen en betalen tot onze schrik zeven euro. Eén euro negentig voor een Bounty!! Dat zijn we niet gewend in Griekenland, zo duur.

Als we later door de paspoortcontrole zijn spelen we een potje kaart, terwijl achter ons het toestel inmiddels is geland.

Niet veel later kunnen we via Gate 3 en een bus het vliegtuig in stappen. In het vliegtuig zitten al mensen. Deze hebben een tussenlanding op Corfu en zijn onderweg naar Zakynthos. Op Corfu wordt bijgetankt.

Het vliegtuig van Transavia, dat ons weer naar huis zal brengen.

De tussenlanding op Zakynthos levert ons een prachtig uitzicht op. Onderweg terug naar Amsterdam vliegen we over de Alpen. En dan zijn we weer in Nederland. Thuis. Als ik mijn telefoon weer aanzet staan er meteen twee voice-mails op. Eén ervan is Leo met nieuws over mijn toekomstige winkel in Amersfoort.

We hoeven niet lang op onze koffers te wachten en als we met onze koffers door de bekende schuifdeuren van Schiphol lopen zien we ons welkomstcomité staan. Joop, Jos, Barbera en Malik. Dat hadden we niet verwacht, wat een welkom! We zijn weer helemaal thuis!

Het welkomst-comité.

Dit was echt een fantastische vakantie! Dankjewel Joke.